Een geweldige ontwikkeling die ik alleen maar kan aanmoedigen zijn de online cursussen van coaches. BIjna iedere coach heeft door COVID de overstap naar online coaching moeten maken. Een training voor de online markt uitdenken en met je eigen stempel erop verkopen. Wat is ondernemen toch leuk.
Maar coaches, juist bij de verkoop van online trainingen moet je op een aantal zaken letten. Daarbij is het ook belangrijk om te weten of je met consumenten of met bedrijven werkt (of een combinatie van beide). Waar moet je dan op letten?
Ik zal in het kort een aantal zaken noemen die belangrijk zijn om wat van te vinden en zeker om je hierin te verdiepen. Ik zal hier nog een uitgebreide blogpost aan wijden. Volg mijn insta/LinkedIn/Facebook pagina om deze niet te missen.
Voor nu in het kort. Als online verkopende coach van trainingen moet je rekening houden met:
Het herroepingsrecht. Er bestaat een mogelijkheid om het herroepingsrecht uit te sluiten als je een online training aanbiedt waar een klant direct toegang tot krijgt na betaling. Hoe je dat doet? Ik help je graag verder!
Informeer de bezoekers van je website (en je klanten) over de verwerkingen van hun persoonsgegevens. Dit moet je doen op het moment dat een bezoeker op je website komt (door direct in een popup te verwijzen naar een privacyverklaring en/of cookieverklaring) en op de momenten dat bezoekers persoonsgegevens achterlaten op je website (bijvoorbeeld bij een contactformulier of bij de aankoop van een product).
Geef op je website aan hoe je omgaat met het herroepingsrecht, eventuele garanties, levertermijnen, annulering, betalingen, klachten en hoe een klant contact met je kan opnemen.
Vermeld je contactgegevens op de website. Een klant moet in een klik weten wie de verkoper van het product is. Ik adviseer je om onderaan je website je KvK-nummer, naam en adresgegevens te noteren. Voorbeeld? Kijk op mijn site: www.akkerman.nl.
Twijfel je of jouw website volledig volgens de regels is? Ik voer graag een website check uit! Met een website check bekijk ik of jij je aan alle wettelijke regels houdt. Ik stuur je een duidelijk adviesrapport toe, waarna we samen gaan kijken hoe jij de (eventuele) bevindingen op je website kunt herstellen. Leuk toch?!
Comentários